چهارشنبه ۰۹ اسفند ۰۲

سطح لازم زبان براي دريافت پذيرش در دانشگاه هاي كشور آلمان

زبان آلماني، آموزش رايگان زبان آلماني، آموزش آنلاين آلماني ،گرامرآلماني ، لغات آلماني،اصطلاحات زبان آلماني

سطح لازم زبان براي دريافت پذيرش در دانشگاه هاي كشور آلمان

۳,۳۲۹ بازديد

سطح لازم زبان براي دريافت پذيرش در دانشگاه هاي كشور آلمان

سطح لازم زبان براي دريافت پذيرش از دانشگاه‌هاي آلمان
 
براي دريافت پذيرش از دانشگاه‌هاي آلمان ارائه‌ي مدركي دال بر تسلط داوطلب به زبان آلماني در سطح B1 براساس چارچوب مشترك در اروپا الزامي است. اين در حالي است كه اين مدرك لازم است اما براي ورود به دانشگاه‌هاي آلمان كافي نيست.

 
سطح لازم تسلط به زبان آلماني براي ورود به دانشگاه‌هاي اين كشور را بايد از سطح لازم براي دريافت پذيرش از دانشگاه‌هاي آلمان تفكيك كرد. براي ورود به دانشگاه‌هاي آلمان قبولي در يكي از دو آزمون DSH و يا Test-DaF الزامي است.
آزمون Test-DaF در مراكز آموزش زبان آلماني در آلمان و همچنين در مراكز انستيتو گوته در سراسر جهان برگزار مي‌شود. در ايران نيز اين آزمون به همراه دوره‌هاي آمادگي آن در موسسه‌ي آموزش زبان آلماني وابسته به سفارت آلمان در تهران برگزار مي‌شود.
 
 
بر خلاف آزمون Test-DaF، امتحان DSH از طريق دانشگاه‌هاي اين كشور و تنها در آلمان برگزار مي‌شود.
تفاوت ميان آزمون Test-DaF و DSH
بر خلاف آزمون Test-DaF، امتحان DSH از طريق دانشگاه‌هاي اين كشور و تنها در آلمان برگزار مي‌شود. بنابراين براي داوطلبان ايراني كه قصد تحصيل در دانشگاه‌هاي آلمان را دارند، دو راه باقي مي‌ماند: گزينه‌ي اول شركت در آزمون Test-DaF در موسسه‌ي ذكرشده در تهران است و راه دوم شركت در آزمون DSH در يكي از دانشگاه‌هاي آلمان.
در ارتباط با همين توضيح سئوالاتي مطرح است، از جمله آن‌كه آيا مي‌توان بدون شركت در كلاس‌هاي يادگيري زبان آلماني از دانشگاه‌هاي آلمان پذيرش گرفت و پس از گذراندن دوره‌هاي لازم، در امتحانات يادشده در كشور آلمان شركت كرد؟ پاسخ به اين پرسش منفي است، زيرا كه داوطلبان ايراني تحصيل در آلمان به فرض آن‌كه بخواهند در آزمون زبان ورودي به دانشگاه‌ها در كشور آلمان شركت كنند نيز مي‌بايست به زبان آلماني در سطح مقدماتي تسلط داشته باشند.
اين سطح بر پايه‌ي تعيين‌سطح يادگيري زبان بر اساس چارچوب مشترك در اروپا، سطح B1 خوانده مي‌شود. داشتن مدركي دال بر تسلط داوطلب به زبان آلماني در سطح B1 براي دريافت پذيرش از دانشگاه‌هاي آلمان الزامي است؛ اين قاعده شامل افرادي كه قصد تحصيل به زبان انگليسي در دانشگاه‌هاي آلمان را دارند نيز مي‌شود.
•    سطوح رايج براي يادگيري زبان
بر اساس چارچوب مشترك سطح زبان در اروپا تسلط به زبان را مي‌توان به سه‌دسته تقسيم كرد: دوره‌‌هاي مقدماتي (A)، متوسطه (B) و پيشرفته (C). بنابر اين تقسيم‌بندي، سطح لازم تسلط به زبان آلماني براي دريافت پذيرش از دانشگاه‌هاي آلمان، مطابق با ميانه‌ي دوره‌ي متوسطه (B1) است.
البته برخي از موسسات آموزش زبان آلماني خود اقدام به تقسيم‌بندي‌هاي ويژه‌ي سطوح يادگيري زبان كرده‌اند. از جمله در موسسه‌ي آموزش زبان آلماني وابسته به سفارت آلمان در تهران، سطح متوسطه به شش دوره تقسيم مي‌شود. دوره‌ي B1 نيز به دو بخش B1.1 و B1.2 تقسيم شده است.
نكته‌ي قابل توجه براي متقاضيان ايراني تحصيل در دانشگاه‌هاي آلمان اين است كه در امتحان B1 زبان آلماني در پايان دوره‌ي بخش دوم (B1.2) شركت كنند و با ارائه مدرك آن كه پيش‌تر با نام ZD (Zertifikat Deutsch) نيز شناخته مي‌شد، شانس خود را براي دريافت پذيرش از دانشگاه‌هاي آلمان امتحان كنند.
•    مختصات عمومي سطح B1
تا پايان سطح ياد‌شده زبان‌آموز بايد به شرايط ذيل دست‌يافته باشد:
فهم اطلاعات موجود در گفت‌وگوهاي رايج روزانه ‌و فهم محتويات كلي برنامه‌هاي راديويي.
توانايي استخراج اطلاعات موجود در مطالب يك روزنامه و فهم آمار و ارقام مندرج در يك متن. توانايي نگارش نامه و ايميل در سطح مقدماتي.
توانايي ابراز نظرات شخصي در يك گفت‌وگوي كوتاه و توانايي گزارش‌دادن و روايت يك رويداد در ارتباط با وقايع رايج روز.
افرادي كه مدرك B1 يا آن‌چه كه براي دريافت پذيرش از دانشگاه‌هاي آلمان ضرورتي است را به دست آورده‌اند، شرايط ذكرشده بالا را به طور نسبي دارا هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.