پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

اطلاعاتي سودمند در مورد زندگي در آلمان

زبان آلماني، آموزش رايگان زبان آلماني، آموزش آنلاين آلماني ،گرامرآلماني ، لغات آلماني،اصطلاحات زبان آلماني

اطلاعاتي سودمند در مورد زندگي در آلمان

۳,۶۱۸ بازديد

اطلاعاتي سودمند در مورد زندگي در آلمان

زندگي

  • جستجوي خانه
  • قرارداد
  • خاتمه دادن به اجاره نامه
  • ثبت نام در اداره ثبت سكونت
  • تلفن و اينترنت، تلفن همراه
  • برق و گاز
  • هزينه استفاده از راديو و تلويزيون
  • تفكيك زباله

جستجوي خانه

براي جستجوي مسكن به راحتي مي‌توان از طريق پورتال‌هاي متعدد املاك و مستغلات كه اطلاعات و امكانات متنوعي را براي يافتن مسكن مورد نظر ارائه مي‌دهند، اقدام كرد.

 

  • www.wohnung-jetzt.de/
  • www.meinestadt.de
  • www.my-next-home.de
  • www.immobilienscout24.de

هنگام جابجايي خانه، يك خانه به صورت نرمال بايد با كرايه سرد اجاره داده شود. اين هزينه، براي استفاده از خود ساختمان مي‌باشد. در كنار هزينه سرد ساختمان، هزينه‌هاي ديگري نيز وجود دارد كه بايد به همراه هزينه سرد كرايه ساختمان از سوي مستأجر به صاحب‌خانه پرداخت گردد. به اين هزينه‌ها كرايه گرم و يا هزينه‌هاي جانبي گفته مي‌شود. اين هزينه‌هاي گرم شامل آب، بردن آشغال‌ها و هزينه‌هاي ديگر مي‌باشد. پرداخت هزينه‌هاي پاكيزگي (تميز كردن ساختمان)، شارژو نگهداري از ساختمان نيز به هزينه‌هاي جانبي مربوط مي‌شود. بايد توجه داشت كه اغلب هزينه برق و الكتريك جز هزينه‌هاي پرداختي جاري ساختمان نيست و بايد جداگانه پرداخت گردد. از اين‌رو شخص بايد پيش از كرايه ساختمان، اطلاع رساني گردد كه كدام هزينه‌ها در برگيرنده هزينه‌هاي گرم ساختمان مي‌باشد.

قرارداد

قرارداد مجموعه نوشتاري قانوني و تعهداتي مي‌باشد كه بين صاحب‌خانه و مستأجر بسته مي‌شود. در يك قرارداد، صاحبخانه و مستأجر مي‌بايست به نام خوانده شوند (نام صاحب‌خانه و مستأجر بايد آورده و نوشته شود.) و هر دو رويهمرفته و به‌طور جامع بايد به پيوست‌ها و مشتملات ساختمان (براي نمونه پاركينگ، گاراژ و...) و موارد ديگر اجاره اشاره نمايند. همچنين اشاره به ميزان اجاره‌بها (اجاره ناب و خالص و هزينه‌هاي جانبي) و نوع قرارداد اعم از موقت و ثابت جهت اجاره و مدت‌زمان اجاره نيز ضروري مي‌باشد.

خاتمه دادن به اجاره نامه

مكان لغو يك قرارداد از سوي هر دو طرفين قرار داد، صاحب‌خانه و مستأجر وجود دارد. پيروي از قوانين و زمان‌بندي نوشته و داده شده در قرار دادنامه براي هر دو طرف يعني صاحب‌خانه و مستأجر نيازمند انجام و اجرا مي‌باشد و هر دو بايد هنگام لغو قرار داد آن‌ها را در نظر داشته باشند. در قرار دادهاي استاندارد مدت زمان داده شده براي لغو يك قر اداد ۳ ماه در نظر گرفته شده است. اين زمان‌بندي براي صاحب‌خانه بسيار ارزشمند مي‌باشد. زمان داده شده براي لغو قراردادهاي با زمان داده شده ۳ ساله، ۳ ماه، براي لغو قراردادهاي با زمان داده شده ۵ ساله، ۶ ماه و براي لغو قرار دادهاي با زمان داده شده ۸ ساله، ۸ ماه مي‌باشد. به گفته ديگر هر دو طرف مي‌بايد ۶، ۳ و ۸ ماه پيش از پايان يك قرار داد، يكديگر را در جريان تصميم براي لغو آن قرار داد بگذارند.

در اينجا شما يك نمونه نامه براي لغو قرارداد را خواهيد يافت. www.immobilienscout24.de

ثبت نام در اداره ثبت سكونت

بر همه كساني كه در آلمان ساكن‌اند، وظيفه اي است كه خود را به اداره ثبت ساكنين معرفي كرده و نامشان را ثبت نمايند. اين امر در بيشتر ايالت‌هاي آلمان هزينه اي در بر ندارد ولي در برخي موارد، درخواست هزينه ناچيزي مي‌شود.

مدارك مورد نياز براي ثبت از اين قرار است:

  • كارت شناسايي شخصي يا پاسپورت صادر شده از كشور وابسته
  • فرم ثبت نام اداره ثبت ساكنان (قابل دسترسي در اداره ثبت ساكنان و...، دفتر ارتباطات مردمي، در بسياري از شهرها به صورت آن لاين و چاپ از سايت اينترنتي قابل دسترسي مي باشد)
  • كارت شناسايي كودكان، سند تولد كودكان
  • قرار داد اجاره يا خريد
  • گواهي و تاييديه جابجايي (اگر در قرار داد نام برده و نوشته) نشده باشد
  • سند و مدرك ازدواج

تلفن و اينترنت، تلفن همراه

تلفن و اينترنت را اغلب با ارائه دهنده گان‌‌‌ همان سرويس مي‌توان قرار داد بست و دريافت كرد. در زير برخي از لينك‌هاي مرتبط را در اين مورد پيدا مي‌كنيد:

  • www.meinestadt.de
  • www.internetanbieter-deutschland.net/
  • www.dslweb.de

اگر مايل به فسخ قرارداد با اپراتور خود هستيد مي‌توانيد از نمونه نامه زير استفاده كنيد: www.غير مجاز مي باشدtenlose-vordrucke.de

توجه زماني كه شما تمايل به نگهداري شماره قديمي خود داشته باشيد، مي‌بايست به آن در متن و مفاد قرارداد اشاره نماييد. همچنين ارائه دهنده جديد مي‌بايد از آگاهي‌هاي مورد نياز در مورد آن برخوردار باشد.


برق و گاز

هنگامي كه شما در محل جديدي اقامت مي‌كنيد، بايد دوباره براي استفاده از برق ثبت نام كنيد. براي اين كار، به محدوديت زماني توجه داشته باشيد. اگر شما سرويس دهنده‌اي را انتخاب نكنيد به طور خودكار توسط ارائه دهنده محلي برق را دريافت خواهيد كرد. توجه داشته باشيد، قيمت برق ممكن است به طور گسترده‌اي بين ارائه دهندگان متفاوت باشد. با اين حال، تغيير ارائه دهنده بسيار آسان مي‌باشد: شما براي تعرفه مناسب، فقط نياز به سفارش جديد داريد تا ارائه دهنده برق جديد براي شما آن را انجام دهد.

توجه هنگام جابحايي و اسباب كشي لازم است كه اشتراك انرژي خود را لغو كنيد!

مقايسه تامين كنندگان برق: www.toptarif.de

اگر گرمايش محل اقامت شما با گاز تامين مي‌شود، در زمان مناسب و زود‌تر ثبت نام كنيد. ارائه دهندگان گاز امروزه شرايط پيچيده‌اي را در سايت‌هاي اينترنتي خود منتشر مي‌كنند كه مي‌تواند استفاده از خدمات آن‌ها براي شما زمان بر باشد. هنگامي كه مي‌خواهيد اشتراك خود را لغو كنيد بايد قبل از مدت زمان مشخصي شركت مذكور را مطلع كنيد كه از چه تاريخي خدمات آن‌ها را لازم نداريد.

توجه قبل از جابجايي و اسباب كشي، شما نياز به لغو اشتراك گاز داريد!

مقايسه قيمت گاز: www.toptarif.de

هزينه استفاده از راديو و تلويزيون

هزينه راديو و تلويزيون از ۲۰۱۳/۰۱/۰۱ با نرخ ثابتي براي هر خانواده تعيين و پرداختني است، صرف نظر از اينكه آيا شما از راديو، تلويزيون، كامپيوتر استفاده مي‌كنيد يا نه در هر صورت مبلغ ماهيانه از شما گرفته مي‌شود. از سال ۲۰۱۳ هزينه هر خانواده € ۹۸. ۱۷ در هر ماه تعيين شده است. اطلاعات بيشتر در اين مورد را مي‌توانيد از نشاني زير دريافت كنيد: www.rundfunkbeitrag.de

تفكيك زباله

آلمان يكي از بالاترين نرخ‌هاي بازيافت در جهان را داراست. زباله با دقت قريب به اتفاق بيشتر مردم در مبدأ خانه تفكيك مي‌شود. از آنجا كه تفاوت‌هاي منطقه اي در تفكيك زباله وجود دارد، در اين باره شما بايد با شهرداري محل سكونت خود تعامل كنيد. عدم رعايت مقررات مربوط به جداسازي زباله مي‌تواند منجر به پرداخت جريمه از سوي شما شود.

ضايعات كاغذي درمخزن بزرگ آبي: در اين مخزن، انواع كارتن، روزنامه، كاتالوگ، كتاب و مجلات جمع آوري مي‌شود.

ظروف شيشه‌اي در تانكرهاي مخصوص براي شيشه: با اين حال، تفكيك شيشه هم با رنگ طبقه بندي شده است. شيشه‌هاي سفيد، سبز و قهوه‌اي هر كدام در محل ويژه خود جمع آوري مي‌شوند. درپوش بطري‌ها بايد از قبل برداشته شوند. بطري‌هايي كه اصطلاحا فان دارند (قابل تحويل به دستگاه‌هاي ويژه و دريافت مبلغي معين در قبال آن) جاي آن‌ها در تانكر جمع آوري شيشه نيست.

ظروف بسته بندي در سطل بازيافت و يا كيسه زرد: در سطل‌هاي زرد انواع بسته بندي‌هاي پلاستيكي (بطري‌هاي پلاستيكي، فيلم‌هاي پلاستيكي و هر فرآورده پلاستيكي ديگر)، مواد كامپوزيت (تترا پك، بسته بندي قهوه، كارتن شير...زبان آلماني )، فلز (قوطي، فويل آلومينيوم و...) و درپوش انواع بطري و شيشه جمع آوري مي‌شود.

جمع آوري آلاينده‌ها به طور جداگانه: آلاينده‌ها بايد به طور جداگانه جمع آوري شوند، چرا كه دفع نامناسب آن‌ها مي‌تواند به محيط زيست آسيب برساند. اين رده شامل باتري‌ها، باتري‌هاي قابل شارژ، لامپ‌هاي كم مصرف، دارو، رنگ و آفت كش‌ها مي‌باشد. اين مواد مصرف شده و دورانداختني را حتي مي‌توان در فروشگاه‌هايي كه چنين چيزهايي را مي‌فروشند هم به محل مخصوص بازيافت سپرد.

زباله‌هاي كمپوستي در مخزن كمپوست: در سطل كمپوست (ممكن است در شهرهاي مختلف رنگ سطل متفاوت باشد به عنوان مثال قهوه‌اي يا سبز) باقيمانده ميوه‌ها و سبزيجات، پوست ميوه، باقي مانده‌هاي قهوه و چاي كيسه‌اي، خاشاك و زباله‌هاي باغ و دستمال‌هاي حوله كاغذي آشپزخانه گذاشته مي‌شوند.

هر چيز مانده ديگري به مخزن زباله مي‌رود: بسته به محل سكونت مي‌تواند رنگ آن سياه و سفيد يا خاكستري باشد. در اين مخزن تمام زباله‌هاي باقيمانده جمع آوري مي‌شود. مانند زباله‌هاي لاستيكي، خاكستر و ته سيگار، محصولات چرم، محصولات بهداشتي، پوشك بچه و ...

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.