چهارشنبه ۰۹ اسفند ۰۲

اطلاعاتي در مورد زندگي در اتريش

زبان آلماني، آموزش رايگان زبان آلماني، آموزش آنلاين آلماني ،گرامرآلماني ، لغات آلماني،اصطلاحات زبان آلماني

اطلاعاتي در مورد زندگي در اتريش

۳,۵۶۹ بازديد

اطلاعاتي در مورد زندگي در اتريش

زندگي

  • جستجوي خانه
  • قرارداد اجاره
  • فسخ قرارداد اجاره
  • ثبت نام در دفتر ثبت
  • تلفن، اينترنت، تلفن همراه
  • برق، گاز، گرمايش
  • پرداخت هزينه راديو و تلويزيون
  • تفكيك زبانه

جستجوي خانه

براي يافتن آپارتمان به سادگي مي‌توان به پايگاه‌هاي اينترنتي املاك مراجعه كرد. در اينجا مي‌تواني گستره‌اي از صفحات اينترنتي را پيدا كني كه به كمك آن‌ها مي‌توان در سراسر اتريش آپارتماني براي سكونت يافت.

 

  • www.immobilien.net
  • www.flohmarkt.at/mietwohnung
  • www.immowelt.at
  • www.wohnnet.at
  • www.immobilienscout24.at

در بازار مسكن، اجاره بها را معمولاً به شكل «اجاره خالص» ارائه مي‌دهند. اجاره خالص فقط شامل هزينه‌هايي مي‌شود كه به استفاده و بهره برداري از فضاي مسكوني مربوط مي‌شود. اما مبلغ اصلي كه مستأجر بايد به موجر بپردازد، اجاره ناخالص نام دارد. اجاره ناخالص، برخلاف اجاره خالص، هزينه‌هاي نگهداري (كه‌گاه هزينه‌هاي جنبي هم ناميده مي‌شود) را نيز دربرمي گيرد. با اين بخش از اجاره، هزينه‌هايي ديگر براي نمونه آب، جمع آوري زباله و ديگر هزينه‌هايي كه به نگهداري ساختمان مربوط مي‌شود، پرداخت مي‌گردد.

احتياط در بيشتر موارد، هزينه برق همراه با هزينه‌هاي اداره منزل احتساب نمي‌شود. از اين رو بهتر است همواره پيشاپيش اين نكته را روشن كرد كه چه هزينه‌هايي در مبلغ كلي اجاره مي‌گنجد.

قرارداد اجاره

قرارداد اجاره شامل حقوق و وظايف موجر و مستأجر به شكل شفاهي يا كتبي است. در قرارداد اجاره بايد نام موجر و مستأجر آورده شده و همچنين از فضاهاي جنبي كه اجاره شامل آن‌ها مي‌گردد (گاراژ، انبار و...) و موارد اجاره داده شده، نام برده شده باشد. همچنين بايد ميزان اجاره (اجاره خالص و هزينه‌اي جنبي) و در صورت اجاره محدود، طول مدت اجاره ذكر شده باشد. از آنجا كه در صورت عقد قرارداد محدود، فقط در مواردي اندك، امكان قانونيِ فسخ قرارداد وجود دارد، توصيه مي‌شود كه شروط لغو قرارداد در قرارداد اجاره ذكر گردد.

فسخ قرارداد اجاره

هم مستأجر و هم موجر مجاز به فسخ قرارداد هستند. هر دو طرف موظف به رعايت مهلت‌هاي از پيش تعيين شده و قانوني هستند كه در فسخ قرارداد آپارتمان لازم الاجرا است. به شكل معمول، مي‌توان قرارداد اجاره نامحدود را در عرض مهلت قانونيِ يك ماهه براي فسخ قرارداد لغو كرد. در قراردادهاي اجاره محدود بايد موعد نهايي را كه در قرارداد ذكر شده است، رعايت كرد.

در اينجا نمونه‌اي از نامه فسخ قرارداد اجاره آورده شده است: www.arbeiterkammer.com

ثبت نام در دفتر ثبت

هر فردي كه در اتريش به آپارتماني اسباب‌كشي مي‌كند، موظف است، نشاني محل سكونت خود را به دايره ثبت شهرداري اطلاع دهد. مي‌توان به شكل حضوري يا از طريق پست، اين اداره را در جريان گذاشت. والدين موظف به ثبت نشاني فرزندان زير سن قانوني خود هستند. به‌منظور ثبت نشاني، بايد فرم ثبت نشاني را پر كرد. اين فرم به شكل اينترنتي قابل بارگذاري و چاپ است، در اداره‌هاي مربوطه يافت مي‌شود و حتي از كيوسك‌ها هم مي‌توان آن را تهيه كرد.

بارگزاري برگه ثبت نشاني: www.help.gv.at

تلفن، اينترنت، تلفن همراه

در اغلب موارد يك شركت واحد، ارائه كننده ارتباط مخابراتي و اينترنتي است. در ذيل برخي پيوندهاي مربوطه را آورده‌ايم:

  • http://geizhals.at
  • www.handy-tarifvergleich.net
  • www.wieistmeineip.at
زندگي

برق، گاز، گرمايش

به منظور تأمين برق، گاز و گرمايش در آپارتمان جديد، به موقع در شركت هاي تأمين منابع انرژي ثبت نام كنيد. از زمان بهره مندي آزاد از بازار انرژي در اتريش، هر فردي مي تواند شركت مناسب تأمين برق و گاز خود را برگزيند.

در اينجا مي‌تواني اطلاعاتي درباره مقايسه ميان شركت‌هاي تأمين كننده برق بيابي: www.durchblicker.at

و همچنين مقايسه‌اي ميان شركت‌هاي تأمين كننده گاز:

  • durchblicker.at
  • www.e-control.at

پرداخت هزينه راديو و تلويزيون

هزينه رسانه‌هاي جمعي بايد براي همه دستگاه‌هاي رسانه‌اي جمعي (راديو، تلويزيون، رايانه) پرداخت شود. هزينه‌هاي آن در هر ايالت با ايالت ديگر متفاوت است و تقريبا|ً در حد فاصل ۲۰ تا ۲۵ يورو در ماه قرار دارد.

www.gis.at

تفكيك زبانه

اتريش بالا‌ترين نرخ بازيافت در جهان را دارد. در اكثر قابل توجهي از خانه‌هاي اتريش، زباله به دقت جداسازي مي‌شود. از آنجا كه تفاوت‌هايي منطقه‌اي در جداسازي زباله وجود دارد، بايد شخصاً از شوراي شهر يا شهرداي محله خود كسب اطلاع كرد. عدم رعايت قوانين جداسازي زباله ممكن است شكايت‌هاي قانوني و جريمه‌هايي نقدي را به دنبال داشته باشد.

كاغذ باطله: در اين مخزن‌هاي زباله، كاغذ، مقوا، روزنامه، كاتالوگ، كتاب و روزنامه ريخته مي‌شود.

بطري‌هاي شيشه‌اي: بطري‌هاي شيشه‌اي را بايد بنا به رنگ آن‌ها جداسازي كرد. بطري‌ها به رنگ‌هاي سفيد، سبز و قهوه‌اي موجود هستند. درهاي بطري‌ها را بايد پيشاپيش برداشت و داخل مخزن زباله‌هاي زيان بار ريخت. بطري‌هايي كه هزينه گرويي داشته باشند، به داخل اين مخزن‌هاي شيشه ريخته نمي‌شوند.

زباله‌هاي مربوط به بسته‌بندي‌هاي مصنوعي: در اين مخزن‌ها، زباله‌هاي مربوط به بسته بندي‌هاي تشكيل شده از مواد مصنوعي (شيشه‌هاي پلاستيكي، نايلون، مواد مصنوعي ...)، بسته‌هاي نگه‌دارنده (تتراپاك، بسته‌هاي قهوه، كارتن‌هاي شير...) و همچنين درهاي شيشه‌ها و بطري‌ها را مي‌اندازند

بسته‌بندي‌هاي فلزي: بسته بندي هاي فلزي (براي نمونه آلومنيوم، قوطي هاي نوشابه .) و قطعات كوچك تر مصرف شده فلزي (سيم، ظروف فلزي، ميخ و پيچ) به اين نوع زباله تعلق دارد.زبان آلماني قطعات بزرگ تر فلزي (بخاري، اجاق گاز، وان حمام) بايد به تأسيسات بازيافت، مراكز جمع آوري زباله هاي خانگي بزرگ يا ميدان هاي نخاله تحويل داده شوند.

جمع آوري تفكيك شده مواد زيان بار: مواد زيان بار بايد به شكل جدا، تحويل داده شوند، زيرا در صورت تخليه نادرست، به محيط زيست زيان وارد مي آورند. در اين دسته مي توان انواع باطري ها، لامپ هاي كم مصرف، داروها، رنگ هاي جلا و كودهاي شيميايي را گنجاند. اين مواد را مي توان يا به مغازه هايي كه در آنها خريداري مي شوند يا به مركز جمع آوري مواد زيان بار شوراي شهر تحويل داد.

زباله طبيعي در مخزن هاي زباله طبيعي: در مخزن هاي زباله طبيعي (كه بنا به ايالت مربوطه مي تواند قهوه اي يا سبز رنگ باشد)، بقاياي ميوه و سبزيجات، پوست هاي ميوه، بقاياي قهوه و كيسه هاي چاي، زباله هاي باغچه و دستمال هاي كاغذي آشپزخانه را مي ريزند.

ساير زباله‌ها به مخزن زباله‌هاي متفاوت ريخته مي‌شود: در ايالت‌هاي گوناگون، ممكن است رنگ اين مخزن‌ها سياه يا سبز باشد. در اينجا همه زباله‌هاي متفاوت ديگر را جمع آوري مي‌كنند، براي نمونه بقاياي كش و لاستيك، خاكس‌تر و ته سيگار، وسايل چرمي، زباله‌هاي بهداشتي، پوشك و...

در اينجا اطلاعات ديگري را درباره جمع آوري درست زباله پيدا مي‌كني:

  • www.richtigsammeln.at
  • www.muelltonne.at
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.